Anvendelse og gyldighed
Disse standardforretningsbetingelser er en del af den aftale, der er indgået mellem Intertax ApS, CVR-nr. 35809422, (herefter benævnt ”LEVERANDØREN”) og kunden (herefter benævnt ”KUNDEN”) – kollektivt benævnt ”PARTERNE”.
Ydelsen leveres i henhold til aftalen – der er indgået separat mellem PARTERNE – og nedenstående betingelser. I tilfælde af uoverensstemmelser mellem aftalen og disse betingelser, skal aftalen være gældende. Aftalen kan fremgå i et separat aftalebrev eller være indgået mundtligt eller skriftlig mellem PARTERNE.
Ikrafttræden og varighed
Aftalen og levering af den aftalte ydelse træder i kraft efter særskilt indgået aftale. Aftalen er tidsubegrænset, medmindre andet fremgår af aftalen.
Aftalen ophører ved en parts opsigelse i henhold til nedenstående vilkår.
Omfang
LEVERANDØREN er kun forpligtet til at udføre de opgaver, der er aftalt mellem PARTERNE.
PARTERNE kan skriftligt eller mundtligt aftale tillægsydelser til den oprindelige aftale, uden dette medfører bortfald af den oprindelige aftale.
Sted
LEVERANDØREN udfører arbejdet for KUNDEN på LEVERANDØRENs eget kontor medmindre PARTERNE indgår særlig aftale om andet.
KUNDENs forpligtelser
Det forudsættes, at KUNDEN sørger for at stille de for Ydelsens løsning nødvendige oplysninger, materialer og ressourcer til rådighed for LEVERANDØREN, herunder bilag, kontrakter m.v.
KUNDEN er ansvarlig for, at de oplysninger og specifikationer, som gives til LEVERANDØREN, er korrekte, og at disse oplysninger afleveres rettidigt til LEVERANDØREN.
Såfremt KUNDEN bliver opmærksom på fejl i de til LEVERANDØREN udleverede oplysninger eller materiale, er KUNDEN forpligtet til LEVERANDØREN straks at oplyse LEVERANDØREN herom, så korrektion kan foretages.
Det forudsættes, at KUNDEN bidrager til at hjælpe LEVERANDØREN med sin præstering af Ydelsen, herunder ved besvarelse af spørgsmål i forbindelse med f.eks. LEVERANDØRENs bogføring, ved fremsendelse af bilag eller yderligere materiale m.v.
KUNDEN er forpligtet til at afhente færdigbehandlet regnskabsmateriale hos LEVERANDØREN inden for 10 hverdage, efter LEVERANDØREN har afgivet skriftligt påkrav herom.
Såfremt KUNDEN anser LEVERANDØRENs arbejde for mangelfuldt, skal KUNDEN senest 8 dage fra fakturadatoen skriftligt fremsætte sine indsigelser og reklamationer til fakturaen, ellers fortaber KUNDEN sine indsigelser.
LEVERANDØRENs forpligtelser
LEVERANDØREN er forpligtet til at udføre sit arbejde i overensstemmelse med relevant lovgivning, god bogføringsskik, samt i henhold til KUNDENs inLeverandørenukser.
Såfremt LEVERANDØREN bliver bekendt med, at KUNDEN ikke overholder sin forpligtelse til at udarbejde fortegnelser, protokoller eller lignende, er LEVERANDØREN forpligtet til at gøre KUNDEN bekendt hermed.
LEVERANDØREN er forpligtet til at opbevare KUNDENs materiale forsvarligt, således at materialet ikke unødigt kommer i tredjemands besiddelse.
Vederlag
Vederlaget er enten aftalt som et fast vederlag eller som et vederlag, der fastsættes på baggrund af den til Ydelsens udarbejdelse medgåede tid.
LEVERANDØREN fakturerer KUNDEN for sit arbejde løbende, sædvanligvis den sidste hverdag i måneden, eller når dette findes mest hensigtsmæssigt, særligt henset til det specifikke aftaleforhold med KUNDEN.
Fakturaen skal betales netto kontant senest 8 dage fra fakturadatoen.
LEVERANDØREN kan regulere sit vederlag hver 1. januar. Reguleringen har virkning for arbejder udført efter denne dato (udgangspunkt nettoprisindekset, dog minimum 3%, oprundet til nærmeste hundrede).
Der tages forbehold for aftalte fastpriser, i tilfælde hvor opgavens kompleksitet og omfang viser sig anderledes end først vurderet.
Udover det i ovenstående nævnte vederlag fakturerer LEVERANDØREN særskilt til KUNDEN udlæg, der afholdes i forbindelse med ydelsen, herunder udlæg til rejser, ophold, transport, sekretærhjælp, materialer, gebyrer og lignende.
Fortrolighed
LEVERANDØREN er forpligtet til at behandle KUNDENs materiale, som fortroligt materiale både under og efter aftalens ophør, hvorfor LEVERANDØREN skal opbevare KUNDENs materiale på forsvarlig vis, så dette ikke unødigt kommer til tredjemands kundskab.
Enhver videregivelse af KUNDENs oplysninger kræver KUNDENs samtykke.
LEVERANDØREN er dog berettiget til at videregive hemmelige/fortrolige informationer om KUNDEN, i det omfang dette er påkrævet i henhold til lovgivningen, domstolene eller en administrativ myndighed.
LEVERANDØREN er ligeledes forpligtet til at foretage indberetninger til SØIK efter de til enhver tid gældende regler og retningslinjer til Hvidvaskloven.
Kommunikation
LEVERANDØRENs kommunikation til KUNDEN vil primært foregå telefonisk eller via e-mail, medmindre andet aftales med KUNDEN.
Elektronisk kommunikation over internettet er ikke sikker, og ingen af PARTERNE påtager sig noget ansvar for skader af nogen art, der måtte opstå som følge af anvendelse af denne kommunikationsform.
Ekstern bistand
LEVERANDØREN kan uden KUNDENs samtykke antage underleverandører, som LEVERANDØREN har en samarbejdsaftale med, til løsning af løbende og aftalte Ydelser mellem LEVERANDØREN og KUNDEN.
Ansvar
KUNDEN er ansvarlig for nøjagtigheden og fuldstændigheden af de oplysninger og det materiale, som KUNDEN har udleveret til LEVERANDØREN til brug for LEVERANDØRENs præstering af Ydelsen. LEVERANDØREN foretager ikke verificering af disse informationer.
KUNDEN bærer selv ansvaret for fejl i Ydelsen (det endelige materiale), der kan henføres til det af KUNDEN leverede materiale, specifikation, samt oplysninger afgivet af KUNDEN.
LEVERANDØREN påtager sig ansvaret for tab lidt af KUNDEN, der er en direkte følge af LEVERANDØRENs manglende overholdelse af den aftalte Ydelse eller LEVERANDØRENs udviste forsømmelighed i forbindelse med udførelsen af Ydelsen.
LEVERANDØREN er ikke erstatningsansvarlig for følgeskader, herunder driftstab, mistet avance og indirekte tab, som KUNDEN lider på grund af fejl ved de af LEVERANDØREN udførte opgaver.
Misligholdelse
Såfremt en af PARTERNE væsentligt misligholder sine forpligtelser i henhold til den pågældende aftale og/eller disse betingelser, er den anden part berettiget til at ophæve aftalen uden varsel.
Overskridelse af betalingsfristen angivet ovenfor, vil altid være en væsentlig misligholdelse af aftalen.
Ophævelse kan dog kun ske, såfremt misligholdelsen ikke er bragt til ophør 7 dage efter afsendelsen af skriftligt krav. Påkravet skal angive misligholdelsesgrund, og at aftalen vil blive ophævet, såfremt forholdet ikke er berigtiget inden fristens udløb.
Ved ophævelse, som følge af KUNDENs væsentlige misligholdelse, er LEVERANDØREN berettiget til at udøve tilbageholdelsesret i materiale tilhørende/vedrørende KUNDEN, indtil LEVERANDØREN har modtaget ethvert beløb, der tilkommer LEVERANDØREN, herunder honorar i opsigelsesperioden, samt øvrige pligtige honorarer.
I tilfælde af en part væsentligt misligholder aftalen, er den ikke-misligholdende part berettiget til erstatning i henhold til dansk rets almindelige regler, jfr. dog tidligere beskrivelse om ansvar.
Opsigelse
Aftalen kan til enhver tid opsiges af en part med et varsel på én måneder til udgangen af en kalendermåned. Opsigelse skal meddeles skriftligt via e-mail.
I tilfælde af opsigelse modtager LEVERANDØREN forholdsmæssigt vederlag indtil udløbet af opsigelsesperioden,
og KUNDEN er berettiget til at beholde den del af Ydelsen, der er modtaget indtil dette tidspunkt.
Ophør
Ved aftalens ophør er KUNDEN forpligtet til at afhente sit regnskabsmateriale m.v., som er i LEVERANDØRENs besiddelse, inden for 10 hverdage efter LEVERANDØREN har afgivet skriftligt påkrav til KUNDEN herom.
Ved aftalens ophør er LEVERANDØREN forpligtet til at udføre følgende ekstraordinære ekspeditioner og arbejdsopgaver for KUNDEN, på KUNDENs anmodning, mod sædvanlig timebetaling:
– Deltagelse i sædvanlig afleveringsforretning af indtil 2 timers varighed, herunder redegøre for KUNDENs aktuelle økonomiske situation.
– Udlevere bogføringsbilag for den periode, hvor LEVERAN-DØREN har udført arbejde for KUNDEN, dog maksimalt for de seneste 5 år.
– Udlevere en backup-fil eller anden dataoverlevering, hvis LEVERANDØREN har foretaget bogføringen for KUNDEN i et softwaresystem.
– Afstemme KUNDENs konti, og udlevere en status pr. datoen, hvor aftalen endeligt ophører.
Såfremt KUNDEN måtte ønske, at LEVERANDØREN skal foretage ovenstående ekstraordinære opgaver ved aftalens ophør, skal KUNDEN senest 1 uge efter meddelelse om ophævelse/opsigelse er afgivet af LEVERANDØREN eller KUNDEN, give LEVERANDØREN skriftlig meddelelse om, hvilke ekstraordinære arbejder, KUNDEN ønsker udført.
Såfremt aftalen ophører ved LEVERANDØRENs ophævelse, som følge af KUNDENs væsentlige misligholdelse af aftalen, kan LEVERANDØREN kræve forudbetaling fra KUNDEN – beregnet ud fra det forventede tidsforbrug – før LEVERANDØREN påbegynder udførslen af de ekstraordinære opgaver.
Tvister
Enhver uoverensstemmelse mellem PARTERNE, der ikke kan bilægges ved forhandling, skal forelægges Aarhus Byret under anvendelse af dansk ret.
Såfremt én eller flere bestemmelser i disse standard-forretningsbetingelser senere måtte blive erklæret ugyldige, skal dette ikke påvirke aftalens gyldighed og de øvrige bestemmelser, som skal forblive gældende, og eventuelle ugyldige bestemmelser skal udfyldende fortolkes ud fra aftalens og den ugyldige bestemmelses formål.
Hos Intertax ApS anvender vi kun de nødvendige personoplysninger for at kunne udføre opgaver for jer og opfylde de aftaler, som vi har indgået samt for at kunne overholde den til enhver tid gældende lovgivning.
Behandlingen af personoplysninger hos Intertax ApS foretages med den største respekt, og i overensstemmelse med databeskyttelseslovgivningen, herunder databeskyttelsesforordningen, for at beskytte dine personoplysninger mod at blive tilintetgjort, gå tabt eller blive ændret, mod uautoriseret offentliggørelse og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem. Dette gælder både personoplysninger om kunder, leverandører, besøgende på vores hjemmeside og medarbejdere.
Dataansvarlig eller databehandler
Når vi yder erklæringsopgaver, er vi dataansvarlige for de personoplysninger, som vi indsamler, og vi sikrer, at de indsamlede personoplysninger behandles i overensstemmelse med den til enhver tid gældende lovgivning.
Når vi assisterer med bogføring, lønassistance mv. sker vores behandling af personoplysninger på kundens vegne og efter instruks fra kunden, hvorfor vi her vil være databehandler. Vi vil altid indgå og overholde en skriftlig databehandleraftale, når vi er databehandler.
Denne databeskyttelsespolitik indeholder oplysninger om vores behandling af personoplysninger, når vi er dataansvarlig. For de opgaver, hvor vi er databehandler henviser vi til den skriftligt indgåede databehandleraftale.
Behandling af persondata for forskellige kategorier af registrerede
De personoplysninger, vi anvender, omfatter f.eks.:
Hvis du ikke ønsker, at vi behandler disse personoplysninger, vil det være vanskeligt for os at opretholde og imødekomme vores indgåede aftaler.
For at være kunde hos os, er det nødvendigt, at vi indsamler følgende personoplysninger om dig:
Personoplysningerne opbevarer vi i det tidsrum, der er tilladt efter lovgivningen, og vi sletter disse, når de ikke længere er nødvendige, hvilket typisk for personoplysninger vedrørende kunder betyder, at personoplysninger slettes senest 5 år efter kunderelationens ophør.
For at være leverandør og samarbejdspartner hos os, er det nødvendigt, at vi indsamler følgende personoplysninger:
Personoplysningerne opbevarer vi i det tidsrum, der er tilladt efter lovgivningen, og vi sletter disse, når de ikke længere er nødvendige, hvilket typisk for personoplysninger vedrørende leverandører og samarbejdspartnere betyder, at personoplysninger slettes ved ophør af samarbejde, dog således at bogføringsmateriale opbevares i overensstemmelse med bogføringslovens regler herom.
For ansøgere til stillingsopslag eller ved uopfordrede ansøgninger modtages ansøgning mv. og deles internt af relevant personale i forbindelse med vores vurdering heraf. Vi deler ikke personoplysninger med tredjeparter.
Vi behandler kun relevante og nødvendige personoplysninger
Vi behandler kun personoplysninger om dig, der er relevante og tilstrækkelige samt nødvendige i forhold til de respektive fastsatte formål. Vi bruger ikke flere personoplysninger, end dem, vi har brug for til det respektive formål.
Formål og retsgrundlag kan f.eks. være bestemt ved lovgivning, for at opfylde en kontrakt eller være som følge af en anden retlig forpligtelse.
Vi sletter af egen drift personoplysninger, når de ikke længere er nødvendige for det formål, som de er indsamlet til.
Vi arbejder målrettet på, at vores behandling af personoplysninger sker under hensyn til lovlighed, rimelighed og gennemsigtighed.
Dette gennem fokus på interne datapolitikker og retningslinjer, som alle vores medarbejdere forpligter sig til at overholde.
Personoplysninger holdes ajour
Vi vil altid sørge for, at de personoplysninger, som vi har registreret om dig er korrekte og opdaterede, da det har betydning for vores ydelsers kvalitet og vores service. Hvis du har ændringer til dine registrerede personoplysninger, beder vi dig oplyse os herom.
Videregivelse af oplysninger
Vi benytter en række underdatabehandlere til opbevaring og behandling af personoplysninger, herunder leverandører af it-løsninger mv. Du skal have tryghed for, at vores underdatabehandlere behandler dine personoplysninger sikkert og i henhold til gældende lovgivning. Underdatabehandlerne behandler udelukkende personoplysninger på vores vegne og efter vores instruks, og de må ikke anvende personoplysningerne til deres egne formål. Vi overlader derfor kun personoplysninger til databehandlere, når vi har sikret, at der er indgået en skriftlig databehandleraftale med dem.
Vi indhenter ikke et samtykke fra jer, hvis vi er retlig forpligtet til at videregive jeres personoplysninger i forbindelse med en lovpligtig underretning.
Sikkerhed
Vi har internt vedtaget en informationssikkerhedspolitik og opretholder passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at jeres personoplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med den til enhver tid gældende lovgivning.
Registreredes rettigheder
De personer, som vi behandler personoplysninger om, kaldes registrerede. Som registreret har du følgende rettigheder efter lovgivningen, når vi som dataansvarlig behandler personoplysninger om dig:
Kontakt os
Hvis du ønsker at udnytte dine rettigheder som beskrevet ovenfor, eller hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine personoplysninger eller denne privatlivspolitik, er du velkommen til at kontakte os:
Intertax ApS
Att.: Karsten Krarup Arildsen
Stadion Allé 11
karsten@intertax.dk
Tlf.: +45 31233414
CVR-nr.: 35809422
Jeres klagemulighed
Vi vil altid gerne drøfte vores behandling af din eller din virksomheds personoplysninger med dig.
Såfremt du ønsker at klage over vores behandling af personoplysninger, har I også ret til at indgive en klage til Datatilsynet.
Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Tlf: 33 19 32 00
dt@datatilsynet.dk
For yderligere oplysninger om, hvordan der klages til Datatilsynet henvises til Datatilsynets hjemmeside www.datatilsynet.dk.
Cookiepolitik
Introduktion
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.
Cookies
Websitet anvender “cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.
Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering
Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.
Personoplysninger
Generelt
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, registrerer dig som bruger eller abonnent, øvrig brug af services eller foretager køb via websitet.
Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login eller ved køb.
Sikkerhed
Vi behandler dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.
Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant.
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.
Formål
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.
Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.
Videregivelse af oplysninger
Data om din brug af websitet, hvilke annoncer, du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredjeparter i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om “Cookies” ovenfor. Oplysningerne anvendes til målretning af annoncering.
Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål.
Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig i et almindeligt format (dataportabilitet). Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: info@intertax.dk. Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.
Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.
Udgiver
Websitet ejes og publiceres af:
Intertax ApS
Stadion Allé 11
8600 Silkeborg
Telefon: +45 31233414
Email: info@intertax.dk
Vi og vores samarbejdspartnere bruger teknologier, herunder cookies, til at indsamle oplysninger om dig til forskellige formål Læs mere