Lukning med Betalingserklæring

Hos InterTax kan du nemt og hurtigt bestille lukning af din virksomhed (ApS og A/S) med Betalingserklæring. Vi sørger for alle dokumenter og  indberetninger, og anmoder Erhvervsstyrelsen om endelig opløsning af din virksomhed.




Bestil lukning af virksomhed (ApS og A/S)
Vi sørger for at afmelde virksomheden for alle pligter, at udarbejde alle nødvendige dokumenter, anmoder om Betalingserklæring fra Skattestyrelsen, og anmoder Erhvervsstyrelsen om opløsning

PRIS FRA: kr. 3.750,-
Ekskl. moms og eventuelle gebyrer
Tidsforbrug 15-20 min.
Du skal blot udfylde vores onlineformular
Inkl. alle registreringer
Alle selskabsændringer foretages af os
Lukning af virksomhed (ApS og A/S) med Betalingserklæring – Pris fra kr. 3.750 +moms og gebyr

 

Lukning af virksomhed med Betalingserklæring

Der kan være forskellige årsager til at lukke ens virksomhed, men uanset årsagen er det vigtigt, at det sker på den rigtige måde.

Hvis virksomhedens ejerkreds er enige om lukningen, og der ikke er gæld til kreditorer og offentlige myndigheder, er den nemmeste og billigste måde at lukke en virksomhed på ved hjælp af en Betalingserklæring. Der er dog fortsat en række formalia og krav, der skal være opfyldt:

  • Selskabets ejerkreds skal være enige om lukningen af selskabet (ApS og A/S)
  • Selskabet skal ikke have gæld til kreditorer mv. eller offentlige myndigheder
  • Selskabet skal være afmeldt for alle pligter (f.eks. moms, lønsum, arbejdsgiver etc.)
  • Selskabet skal have indberettet og afregnet alle pligt- og selvangivelsesperioder
  • Selskabet skal udarbejde et skatteregnskab og selvangivelse for opløsningssåret

Det kan for mange være en omstændig og uoverskuelig proces, og derfor tilbyder vi at stå for hele arbejdet, og sørger for at virksomheden bliver lukket på korrekt og forsvarlig vis.

 

Vær opmærksom på den personlige hæftelse

Efter selskabslovens §216, stk. 4, hæfter kapitalejerne personligt, solidarisk og ubegrænset for gæld, forfalden som uforfalden eller omtvistet, som bestod på tidspunktet for erklæringens afgivelse.

Hvis selskabet lukkes med Betalingserklæring, hæfter kapitalejerne altså personligt for krav der måtte rejses mod selskabet. Hvis der f.eks. opstår et krav i forbindelse med en tvist om et håndværksarbejde, eller at en leverandør af varer eller tjenesteydelser mv. ikke har fået sin betaling, så hæfter kapitalejerne for kravet med deres personlige formue, selvom selskabet er lukket.

Skattestyrelsens afgivelse af Betalingserklæring sker ligeledes med forbehold for senere kontrol – eller ligning som det også kaldes. Den personlige hæftelse gælder således også for f.eks. skatte- og afgiftskrav, der konstateres efter erklæringens afgivelse, bl.a. som følge af en ændring af skatteansættelsen i forbindelse med en ligning. Er selskabet opløst på det tidspunkt, hvor det konstateres, at der bestod et skattekrav, dengang da kapitalejerne afgav erklæring over for Erhvervsstyrelsen, bliver dette krav altså også rejst over for kapitalejerne.

 

Hvad sker der efter formularen er udfyldt

Når du har udfyldt formularen, starter vi med at danne mig et overblik over sagen og kontakter dig for at indhente de resterende informationer og materialer.

Herefter går vi i gang med arbejdet, og kan naturligvis assistere med at ajourføre manglende bogføring og afstemning, samt foretage eventuelt manglende indberetninger mv., hvis der har været aktivitet i det igangværende regnskabsår.

Efter vi har udarbejdet de endelige dokumenter, bliver det hele sendt til din gennemgang og godkendelse, hvorefter vi anmoder Skattestyrelsen om udstedelsen af Betalingserklæringen.

Når Betalingserklæringen modtages fra Skattestyrelsen, anmoder vi Erhvervsstyrelsen om at lukke virksomheden permanent. Selve lukningen sker formelt som en opløsning af virksomheden.

Du kan afslutningsvis bede banken om at lukke virksomhedens bankkonto, og udtrække eventuelle resterende midler. Det kaldes formelt Likviditetsprovenu . Du skal være opmærksom på, at du som personlig ejer kan blive beskattet af likviditetsprovenu, og vi hjælper gerne med den afsluttende opgørelse og vejledning til indberetning.

Lukning af virksomheder:
Lukning af selskaber (ApS og A/S)
Sagsstyring fra opstart til lukning

Indhentning af alle oplysninger
Afmeldelse af alle pligter mv.
Udarbejdelse af skatteregnskab
Udarbejdelse af selvangivelse
Indhentning af Betalingserklæring
Endelig opløsning af selskabet
+ Bogføring og endelig afstemning
+ Afsluttende indberetning af pligter (f.eks. moms og løn)
+ Årsrapport og selvangivelse for afsluttede regnskabsår
+ Opgørelse af gevinst eller tab til indregning i personlig selvangivelse

I forbindelse med din udfyldelse af vores online formular får vi alle nødvendige informationer til brug for opløsningen. Du får også mulighed for at uploade alle nødvendige dokumenter mv., men du kan naturligvis også eftersende disse til os på e-mail.

Hvis du har spørgsmål undervejs, er du velkommen til at kontakte os på +45 92906240, info@intertax.dk eller benytte vores kontaktformular.



Vi og vores samarbejdspartnere bruger teknologier, herunder cookies, til at indsamle oplysninger om dig til forskellige formål  Læs mere