Ansøgning om alkoholbevilling

Hos InterTax kan du nemt og hurtigt få hjælp til ansøgning eller fornyelse af alkoholbevilling og godkendelse af bestyrer. Udfyld vores online formular og vi sørger for at udfylde og indsende alle ansøgningsdokumenter.




Personlig virksomhed – fra kr. 3.950 +moms
Vi udfylder alle ansøgningsdokumenter i forbindelse med ansøgning om alkoholbevilling og eventuel godkendelse af bestyrer.


Selskaber (ApS og A/S) – fra kr. 4.950 +moms
Vi udfylder alle ansøgningsdokumenter i forbindelse med ansøgning om alkoholbevilling samt godkendelse af bestyrer og støttedokumenter.

PRIS FRA KR. 3.950 +moms
Mulighed for tilvalg af ydelser
Tidsforbrug 15 – 25 min.
Udfyld formularen og upload dokumenter
Ansøgningsdokumenter
Vi udarbejder og indsender alle dokumenter
Ansøgning om alkoholbevilling for person – Pris fra kr. 3.950 +momsAnsøgning om alkoholbevilling for selskab – Pris fra kr. 4.950 +momsAnsøgning om alkoholbevilling for forening – Pris fra kr. 4.950 +moms

Ansøgning om fornyelse af alkoholbevilling for person – Pris fra kr. 2.500 +momsAnsøgning om fornyelse af alkoholbevilling for selskab – Pris fra kr. 3.500 +momsAnsøgning om fornyelse af alkoholbevilling for forening – Pris fra kr. 3.500 +moms

 

Hvem skal ansøge om alkoholbevilling

Hvis der drives restaurationsvirksomhed eller tilsvarende, hvor der serveres stærke drikke (dvs. drikkevarer på 2,8% eller mere) skal der ansøges om en alkoholbevilling. Restaurationen skal dog holde åbent minimum én gang om ugen over en periode på minimum 4 måneder, for at der kan udstedes en alkoholbevilling, alternativt skal der søges om en lejlighedstilladelse. Derudover skal restaurationer, hvorfra der sælges mad og drikkevarer til indtagelse på eller ved salgsstedet have en nattilladelse, hvis der ønskes at holde åbent i tiden fra kl. 24.00 til kl. 05.00.

Både enkeltmandsvirksomheder, interessentskaber, foreninger, fonde og selskaber (ApS og A/S) kan få en alkoholbevilling. Alkoholbevillingen udstedes direkte til en bestemt virksomhed eller forening (f.eks. enkeltmandsvirksomhed, selskab, forening eller lignende), og til et bestemt forretningssted på en bestemt adresse og til et bestemt koncept. Der kan kun meddeles alkoholbevilling til en virksomhed, hvor servering af stærke drikke sker fra et bestemt serveringssted, medmindre der er tale om turistbusser, tog, fly eller skibe i fart.

 

Hvordan ansøges der om alkoholbevilling mv.

Ansøgning om alkoholbevilling og eventuel godkendelse af bestyrer kan være kompliceret og tidskrævende. Der skal udfyldes en række ansøgningsdokumenter og der skal forelægge dokumentation for en lang række oplysninger, der er afgivet i ansøgningsdokumenterne. Vi har stor erfaring i at assistere virksomheder med ansøgning om alkoholbevilling mv., og du skal blot udfylde vores formular og fremsende alle nødvendige dokumenter og dokumentation. Herefter udfylder vi alle ansøgningsdokumenter og fremsender ansøgningen mv. til den rette politikreds.

Det er den lokale politikreds der gennemgår ansøgningen, og ved en succesfuld gennemgang udsteder de en Midlertidig bevilling – når denne er modtaget, må du start med udskænkning af alkohol. Efter udstedelse af den Midlertidige bevilling videresender politiet sagen til det lokale bevillingsnævn, der udsteder den endelige alkoholbevilling med gyldighed i 2, 4 eller 8 år. Husk, at du skal ansøge om fornyelse af din eksisterende alkoholbevilling, når den er ved at udløbe.

 

Krav til enkeltmandsvirksomheder

  • Ansøger skal være fyldt 21 år, eller have afsluttet en uddannelse inden for hotel- og restaurationsfaget og være fyldt 18 år. Relevante uddannelser inden for hotel- og restaurationsfaget kan f.eks. være kok, tjener eller køkkenassistent.
  • Ansøger må ikke være under konkurs, være umyndiggjort eller under værgemål.
  • Ansøger må ikke have forfalden gæld til det offentlige på 50.000 kr. eller derover, som stammer fra restaurationsdrift. Hvis ansøger har indgået en aftale om rimelig afvikling af gælden med Gældsstyrelsen, som overholdes, anses gælden ikke for forfalden. Gæld til det offentlige, som ikke vedrører drift af tilsvarende virksomhed, f.eks. gæld fra manglende betaling af børnepenge, SU, ejendomsskatter mv., indgår ikke i beregningen.
  • Ansøger må ikke være dømt for forhold, som begrunder en nærliggende fare for misbrug af alkoholbevillingen. Det er politiet, som vurderer disse forhold.
  • Hvis ansøger fremstiller eller engrosforhandler drikkevarer, eller er medlem af bestyrelsen/direktionen af selskaber, som fremstiller eller engrosforhandler drikkevarer, kan ansøger ikke få alkoholbevilling, medmindre der gives tilladelse fra Erhvervsstyrelsen.

 

Krav til kapitalselskaber (ApS og A/S)

  • Direktionens medlemmer og flertallet af bestyrelsesmedlemmerne skal være fyldt 21 år. Hvis en uddannelse inden for hotel- og restaurationsfaget er afsluttet, skal ansøgeren være fyldt 18 år.
  • Direktionens medlemmer og flertallet af bestyrelsesmedlemmerne må ikke:
    • Være umyndige eller under værgemål.
    • Have forfalden gæld til det offentlige på 50.000 kr. eller derover, som stammer fra drift af restaurationsvirksomhed, eller
    • Være dømt for forhold, der begrunder nærliggende fare for misbrug i forbindelse med erhvervet, jf. straffelovens § 78, stk. 2.
  • Virksomheden må ikke have forfalden gæld til det offentlige på 50.000 kr. eller derover.
  • Der må ikke foreligge forhold, som efter restaurationslovens § 16, stk. 1, 2 og 5 er til hinder for meddelelse af bevilling (herunder specielt punkt i selskabets vedtægter).

Personlige virksomheder:
Tidsforbrug 15 – 25 min.
Ansøgning om alkoholbevilling
Drifts- og likviditetsbudget
Privat likviditetsbudget
Sagsbehandlingstid 48 timer
+ Godkendelse af bestyrer

Selskaber og foreninger:
Tidsforbrug 15 – 25 min.
Ansøgning om alkoholbevilling
Drifts- og likviditetsbudget
Godkendelse af bestyrer
Eventuel åbningsbalance
Sagsbehandlingstid 48 timer
+ Ansættelseskontrakt for direktør
+ Ansættelseskontrakt for bestyrer
+ Gældsbrev mellem ejer og selskab
+ Opdatering af selskabets vedtægter

I forbindelse med din udfyldelse af vores online formular får vi alle nødvendige informationer til brug for ansøgningsprocessen. Du får også mulighed for at uploade alle nødvendige dokumenter mv., men du kan naturligvis også eftersende disse til os på e-mail.

Hvis du har spørgsmål undervejs, er du velkommen til at kontakte os på +45 92906240, info@intertax.dk eller benytte vores kontaktformular.



Vi og vores samarbejdspartnere bruger teknologier, herunder cookies, til at indsamle oplysninger om dig til forskellige formål  Læs mere